15 Mar

Cik daudz naudas no tava ziedojuma patiesībā aiziet labdarībai?

Ziedošana ir viens no labākajiem veidiem, kā tu vari izdot savu naudu, jo tā tu ne tikai palīdzi līdzcilvēkiem un svešiem cilvēkiem, bet arī uzlabo savu dzīves kvalitāti un sev omu. Taču vai tiešām pilnīgi visa caur dažādām kompānijām ziedotā nauda sasniedz dažādus labdarības mērķus, vai tomēr daļa no tās nonāk citur?

Ir pierādīts, ka, ja tu ziedo naudu caur telemarketingu vai pasta kompānijām, tad līdz pat 90 procentiem no šīs ziedotās naudas var nonākt šo organizāciju, nevis labdarību rokās. Tas notika arī ar kādu labdarības kampaņu, kurā tika vākta nauda Alcheimera slimniekiem, taču samērā liela daļa no ar telemarketinga darbinieku palīdzību savāktās naudas mistiskā veidā nenonāca pie pašas labdarības mērķa. Un šādi gadījumi praksē ir sastopami daudz, kas liek aizdomāties par ziedojumu vācēju patiesajiem mērķiem.

Tādēļ efektīvāk ir labdarībai ziedot caur dažādām bezpeļņas organizācijām, jo, ziedojot caur tām, kā jau to nosaukums ierosina, tās labākajā gadījumā saņems pāris centus mājaslapu uzturēšanas vai citu izmaksu segšanai, tādēļ praktiski visa tevis ziedotā nauda nonāks pie tava iecerētā mērķa. Un līdzīgi ir arī ar dažādām tiešām sociālajām kampaņām, kuru rezultātā gandrīz visa nauda tiešām nonāk labdarību pārziņā, nevis nonāk kaut kādu citu firmu vai organizāciju fondos.

Vēl viens labs veids ir arī ziedot personīgi dodoties uz vietu, kurai jūs vēlaties dot naudu labdarības mērķu vārdā, jo tādā veidā jūs būsit simtprocentīgi droši, ka nauda nonāks galamērķī nevis pazudīs birokrātijas aparātā. Un tas nozīmē, ka tāpat, kā ņemot SMS kredītus vai pērkot kādas mantas līzingā, arī ziedojot naudu ir drošāk darīt visu pašam nevis uzticēties trešajām pusēm!

Tādēļ pirms tu nolem ziedot naudu jebkādā veidā, noteikti vērts ir pajautāt dažus svarīgus jautājumus – vai veids, kā tu vēlies ziedot naudu ir profesionālas labdarības organizācijas pārziņa, kam šīs organizācijas strādā, un, protams, cik procenti no saziedotās naudas tiešām nonāk konkrētajam labdarības mērķim. Un vislabākais veids, kā to noskaidrot ir tieši sazināties ar konkrēto organizāciju vai firmu un viņiem pajautāt šos svarīgos jautājumus.